• darkblurbg

Een team. Het is eigenlijk een samenspel tussen verschillende spelers. Speel je het spel goed? Dan haal je met plezier betere resultaten. Maar kent iedereen wel dezelfde spelregels? Samenwerken is essentieel binnen een team. Onze trainers helpen jouw organisatie om het beste uit je team te halen!

Communicatief Team

Hoe zorg je ervoor dat je boodschap juist overkomt en ‘landt’ bij degene met wie je communiceert? In ieder bedrijf lopen verschillende type mensen rond. Niet iedereen denkt en handelt hetzelfde. Hoe ga je daarmee om? Of beter nog: hoe kun je daar gebruik van maken in plaats van dat dit communicatie in de weg staat? Haal het beste uit elkaar!

Samenwerkend Team

Tijdens deze training leer je op een leuke en interactieve manier hoe je het beste uit je collega’s naar boven haalt. Wat zijn nu de voorwaarden voor een goede samenwerking? We gaan samen op ‘ontdekkingsreis’ en komen erachter waar jullie kracht ligt en waar de valkuilen op de loer liggen. Theorie wordt daarin afgewisseld met praktijkopdrachten en jullie gaan een bijzondere game spelen die direct inzicht geeft in de principes van succesvol samenwerken. Op naar één geheel team!

Futureproof Team

Over 10 jaar bestaat 50% van de huidige 500 Fortune bedrijven niet meer. De vraag is niet of maar wanneer het gebeurt. Tijd voor actie dus! Tijdens deze training kijken we naar de ‘klant van de toekomst’ en naar de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van digitale communicatie en robotisering. Theorie wordt afgewisseld met interactieve praktijkoefeningen. Jullie zetten de eerste stappen richting een futureproof bestaan en kunnen direct aan de slag met alle actiepunten.

Reflecterend Team

Oprechte feedback haalt het beste in iemand naar boven! Dat zijn toch leuke dingen om te horen, nietwaar? Toch vinden mensen het geven van positieve feedback (complimenten) en negatieve feedback (kritiek) vaak lastig. Over gemiste kansen gesproken! Want we hebben beide vormen van feedback nodig hebben te groeien, te verbeteren en te reflecteren. Tijdens de training ervaart iedereen dat het helemaal niet zo moeilijk is feedback te delen.

Klantgericht Team

Tijdens deze training wordt het geheim van de zeven gouden regels voor het omgaan met klanten onthuld… Hoe kun je het beste omgaan met klanten? Hoe behoud je bestaande klanten? Hoe breng je die zo belangrijke mond-tot-mond reclame op gang? Hoe maak je van je klant een fan? Theorie wordt afgewisseld met interactieve praktijkoefeningen. Daarna kunnen jullie als team direct aan de slag met het verbeteren van de klantgerichtheid en weten jullie hoe jullie uniek kunnen zijn in de ogen van de klant.

Happy Team

Gelukkige werknemers presteren beter. Logisch, als jij lekker in je vel zit ben je op je werk een stuk gemotiveerder. Geluk hangt misschien veelal samen met toeval, maar geluk heb je ook echt zelf in de hand. Tijdens deze training ervaren jullie dat het vooral een kwestie is van doen. Maar voordat je kunt overgaan tot actie, moet je eerst weten waar je gelukkig van wordt. We gaan dus lekker interactief aan de slag met de 5 pijlers van een happy team: autonomie, persoonlijke groei, vertrouwen, zingeving en vitaliteit en de happy-index: hoe gelukkig zijn jullie?

Team Excellence met Insights Discovery

Insights Discovery is een zeer waardevolle tool voor teams. Het maakt op een positieve wijze inzichtelijk hoe het team met elkaar communiceert en op bepaalde situaties reageert. Met de verkregen inzichten groeien het respect en de waardering voor elkaar. Hierdoor wordt er plezieriger en effectiever samengewerkt, waardoor het team nog succesvoller kan zijn.

Intervisie

Intervisie werkt aan persoonlijk en onderling vertrouwen; de medewerkers geven elkaar concrete handvatten voor het ingebrachte dilemma. Daarnaast ontwikkelen de medewerkers vraag- en luistertechnieken en ontdekt het team haar eigen oplossend vermogen. Na afloop van de intervisie reflecteren de deelnemers op de eigen rol tijdens de intervisie en krijgen ze daarbij feedback.