Hoe kunnen we met meer gemak en plezier onze klanten zo blij maken dat ze bij ons blijven terug komen?
Onze trainingen rondom klantbeleving zijn zo ontwikkeld dat medewerkers hun vaardigheden, houding & gedrag kunnen verbeteren om klanten nog veel beter te bedienen. Hierdoor wordt niet alleen de klanttevredenheid en klantloyaliteit verbeterd, maar ook de omzet en de winstgevendheid.
Zaken als klantgericht werken, een houding van ‘de klant is koning’ en de klant zien en welkom heten, moeten vanzelfsprekend zijn of worden. Werken vanuit de klant, waarbij iedereen doordrongen is van de noodzaak om te handelen vanuit de klantbeleving.
Aan de slag met alle hospitality details, die voor klanten hét verschil maken.
Wat is het belang van goede klantrelaties en wat is er nodig om deze klantrelatie te ontwikkelen? Hoe kan de bijdrage van de medewerkers positieve waarde toevoegen voor de klant?
Praktisch en interactief aan de slag met communicatie, relatie, processen en klachtenbehandeling binnen de complete klantenreis.
Wie bepaalt of jullie bedrijf een succes is of niet? En wie bepaalt of het een succes blijft? Juist: jullie klant!
In deze training staat - hoe kan het ook anders - jullie klant centraal. Het geheim van de zeven gouden regels voor het omgaan met klanten wordt onthuld… Hoe moet je omgaan met klanten? Hoe behoud je bestaande klanten? Hoe maak je van je klant een fan?
Na afloop direct aan de slag met het verbeteren van de klantgerichtheid, zodat jullie uniek zijn in de ogen van de klant.
De kracht van service kan de band met de klant versterken of verzwakken. Voor veel klanten is de geboden service zelfs bepalend. Hoewel organisaties vaak de nadruk leggen op kwaliteit van service, blijft het soms achter bij wat de klant verwacht. Zonde, dat kan anders!
Deze training richt zich op essentiële aspecten om de service in jouw bedrijf daadwerkelijk te verbeteren.
Onderzoek toont aan dat Promotors trouwe klanten zijn, meer producten of diensten afnemen en hun leverancier vaker aanbevelen aan een bekende. Promotors zorgen voor 'meer omzet en winst'. Maar wat vraag dit van ons? Wat willen klanten nu écht? Waarom eigenlijk eigenlijk? Wat is de uitdaging waar we voor staan en wat vraagt dit van jou?
Klantbeloftes (customer promises) geven klanten meer zekerheid en helpen bedrijven om zich te onderscheiden van de rest. En, minstens zo belangrijk, ze helpen om de neuzen binnen het bedrijf dezelfde kant op te krijgen. Mits eenduidig en congruent uitgevoerd, kunnen klantbeloftes heel veel opleveren.
Organisaties worden bij de introductie van (nieuwe) klantbeloftes soms overvallen door de nodige scepsis van medewerkers (‘Is dit nu wel nodig en wat kost dit wel niet?’). Dit betekent dat we de klantbeloftes eerst op passende wijze intern dienen te promoten, zodat jullie medewerkers ware klantbelofte-ambassadeurs worden.
Een klacht is een kans om aan te tonen, dat we ook klaarstaan als het misgaat. Wordt de klacht écht goed opgelost, dan ontstaat een vertrouwensrelatie, die nog beter is dan voor de klacht. Aan de slag met leren ombuigen van klachten naar positieve actie. De klantrelatie verbetert en bovendien zal die tevreden klant hier lovend over spreken.
Om een TOP-organisatie te kunnen zijn, zijn er medewerkers nodig, die niet alleen gemotiveerd zijn, maar ook wendbaar en flexibel. Daarnaast moeten ze positieve energie en zelfvertrouwen uitstralen en verantwoordelijkheid in hun werk tonen. En het liefst nog een beetje extra, waaronder ondernemerschap en vitaliteit. Oftewel mensen, die eigenaarschap tonen.
Tijdens deze training gaan we actief aan de slag met het creëren van een mindset, die het mogelijk maakt, dat medewerkers eigenaarschap voelen en nemen over hun eigen houding, gedrag en communicatie.
Bonje, mot, moeilijkheden, ruzie, onenigheid, conflict, verdeeldheid; oftewel heibel! Hoewel dit niet altijd even plezierig is, komt het regelmatig voor. Belangrijk is, dat uw medewerkers met de klantcontacten effectief om kunnen gaan met klachten en conflictsituaties.
Tijdens deze training leren zij om conflicten te voorkomen en uit de weg te helpen!