• darkblurbg

Gaat het om de zoektocht naar nieuwe klanten? Of liever meer verkopen aan bestaande klanten? Of draait het om meer winstgevende omzet? Als ambitieuze organisatie zijn jullie ook constant op zoek naar nieuwe kansen en mogelijkheden. Nieuwe klanten werven en meer omzet scoren zijn daarbij kernbegrippen.

Basis sales training – junior verkopers

De junior verkoopadviseurs leren op gastvrije wijze contact te maken met klanten en om op een professionele en gestructureerde wijze een verkoopgesprek te voeren. Hierdoor zijn ze in staat om als gelijkwaardig gesprekspartner doelmatig persoonlijke verkoopgesprekken te voeren met prospects en klanten.

Persoonlijke verkoopgesprekken

De verkopers leren invloed te hebben op de besluitvorming van de klant en ontwikkelen hun vraag-, doorvraag- en luistertechnieken, waardoor ze de commerciële gesprekstechnieken naar een hoger niveau tillen. Ze zijn beter in staat om op een professionele, gestructureerde wijze een verkoopgesprek te voeren.

Online advies gesprek

Het online advies gesprek biedt klanten online en op afstand de mogelijkheid om tóch face-to-face geholpen te worden. Middels video-conferencing krijgt de klant de volledige experience, maar dan op afstand. Dit vraagt uiteraard wel wat van de verkoop-adviseurs, want er zijn belangrijke do’s & don’ts om virtueel professioneel over te komen. Stap voor stap maken de verkoop-adviseurs zich deze techniek eigen tijdens deze training, waardoor ze ook virtueel en online in staat zijn om de deal te sluiten.

Persoonsgericht onderhandelen

De training ‘Persoonsgericht onderhandelen’ gaat dieper in op het gedrag van de verkoper en hoe deze overkomt in een onderhandelingsproces. Men leert de onderhandelingsvaardigheden onder de knie te krijgen en tegenwerpingen incasseren en omgaan met weerstand. Zodat een constructieve onderhandelingspositie leidt tot het gewenste resultaat.

Commercieel luisteren

Klanten willen begrepen worden, niet overtuigd! De dagelijkse praktijk leert dat je klanten niet zo makkelijk overtuigt. Klanten willen trouwens ook niet overtuigd worden. Zij willen begrepen worden en zijn dan best bereid te luisteren naar jouw advies.
Onderzoek wat de klant nodig heeft. Verdien het vertrouwen. Dat is waar het tegenwoordig om gaat. Relaties kunnen aangaan, ideeën samenbrengen en verbinden, van werkelijke toegevoegde waarde willen zijn. Commercieel luisteren is anders dan “U vraagt, wij draaien…”. Commercieel luisteren is een basishouding waarin wederzijds respect, samenwerking en dienstbaarheid aan de basis ligt. En kansen creëren en kansen pakken. Orders en opdrachten dwing je niet af door te overtuigen, ze worden je gegund, doordat je snapt wat jouw klant nodig heeft om ‘ja’ te kunnen zeggen tegen jou.

Contracterend afsluiten

Als het verkoopproces goed doorlopen is, komt het moment van het definitief maken van de koop. In principe zou het glad moeten verlopen. Het kan echter zijn, dat de klant toch de beslissing heroverweegt of uitstelt. In dat geval is het toch goed om een aantal ‘verkoop afsluittechnieken’ te kennen om de prospect te helpen beslissen.

Telefonische acquisitie & relatiebeheer

Goede acquisitie en relatiebeheer leidt altijd tot concrete nieuwe afspraken. En dat is waar het om draait. Uit ervaring blijkt, dat acquisitie pas leuk wordt wanneer je succes hebt. Dus: aan de slag met een winnende mindset, de juiste voorbereiding, een ambitieus doel, pakkende openingszinnen en het goed kunnen tackelen van weerstand. Op naar een volle agenda!

Lead opvolging: van lead naar afspraak

Van digitale interesse naar persoonlijk contact voor maximale verkoopkansen. Tijdens het opvolgen van de binnengekomen lead leren de verkopers om de vraag van de klant te doorgronden en om een passend aanbod te doen of een oplossing te bieden. Virtuele gesprekstechnieken (telefoon & mail) koppelen we aan een procesmatige opvolging, waardoor de conversiescore gegarandeerd stijgt.

Sales opvolging: van offerte naar order

Hoe sterker je opvolgt, hoe meer je verkoopt. Na het uitbrengen van een offerte blijft de verkoper ‘aan de bal’, totdat de klant ja/nee zegt. Dit geeft de verkoper ook de kans om te horen of er intussen zaken veranderd zijn of om eventuele extra benodigde informatie te geven. We gaan aan de slag met een goed opvolgingsproces en het voeren van goede opvolgingsgesprekken: op naar de ‘ja’!

Belboost

Tijdens een Belboost gaat het salesteam onder begeleiding van de trainer ‘live’ aan de slag met alle vaardigheden, die nodig zijn voor het voeren van een succesvol telefonisch gesprek, waarbij het ‘verkopen’ van afspraken met klanten en prospects centraal staat. Het plezierige contact met de klant zal in alle gesprekken centraal staan.

Succesvol verkopen aan vrouwen

Bij aankoopbeslissingen is de stem van de vrouw doorgaans doorslaggevend! Het in no-time opbouwen van een persoonlijke relatie staat centraal: ‘eerst de klik’! Hierdoor zijn de verkopers beter in staat om de vrouwelijke klant effectiever te benaderen, waardoor er meer en makkelijker verkocht wordt.

Succesvol verkopen aan senioren

Senioren vormen een aantrekkelijke doelgroep, omdat ze over tijd en geld beschikken. En deze doelgroep is relatief groot en groeiende. Maar hoe nu deze ouderen het beste als klant te benaderen? Wat vinden ze belangrijk en wat verwachten ze van ons? Aan de slag met verschillende praktijksimulaties en alle do’s & don’ts voor meer succes.

Professioneel e-mailen

Alle klanten gebruiken e-mail. Voordeel is, dat ze dit voor hun gevoel vrijblijvend en op ieder gewenst moment kunnen doen. Onze response dient snel, kort en bondig te zijn. Én ook weer triggerend genoeg om de lezer over te halen tot een bepaalde actie. Aan de slag met alle tips en etiquetteregels voor professioneel e-mail verkeer!

Vloggen

Vloggen is echt van deze tijd en wordt steeds vaker zakelijk ingezet. We gaan aan de slag met praktische tips & tricks en werken in 5 stappen een onweerstaanbaar script uit voor de perfecte vlog. Want welke boodschap moet de kijker meekrijgen en wat wordt de call-2-action? We oefenen totdat dé perfecte vlog erop staat. Hierdoor ervaren deelnemers dat Vloggen niet ingewikkeld of spannend is, maar enorm leuk om te doen als je maar eenmaal door je koudwatervrees heen bent.

Assertief verkopen

Blijven verkoopgesprekken te vrijblijvend? Wordt er niet genoeg proactief gehandeld? Het koopgedrag van klanten is veranderd; ze zijn veeleisender, goed geïnformeerd en vaak gericht op de laagste prijs. Tijdens deze training wordt samen met de trainingsacteur geleerd wat wél werkt en hoe je als verkoper de twijfel kunt weghalen bij klanten.

Authentiek verkopen

Sales gaat over mensen, het draait om authentiek contact maken. Om de echte behoeften te leren kennen moet jouw klant eerst het gevoel hebben dat jij zijn/haar belangen voor ogen hebt en dat je authentiek bent. Hoe meer jij jezelf bent, hoe beter jij de behoeften van de ander kent, hoe meer je verkoopt en hoe meer winst je maakt voor je bedrijf.

Premium selling

Verkopers spelen een cruciale rol in het overbrengen van de merkbeleving, dat is niks nieuws onder de zon. Maar hoe hoogwaardiger de dienst of het product, hoe belangrijker de ‘aankoopervaring’ voor de klant wordt, immers voor de klant is de verkoper de verpersoonlijking van het merk. Daarom dient de verkoper over vaardigheden beschikken waarmee hij/zij tijdens het hele verkoopproces een waar premium gevoel kan overbrengen, met als resultaat een fantastisch merkimago en een optimaal resultaat.

Sales Excellence met Insights Discovery

Vind de verkoopstijl die bij je past! Tijdens deze training krijgen de verkopers inzicht hoe ze kunnen verkopen zonder het gevoel te hebben zich in allerlei bochten te moeten wringen. Verkopers ontwikkelen hun persoonlijke en authentieke stijl van verkopen. Zodat ze effectiever zijn en sneller bouwen aan goede klantrelaties.

Sales-in-zicht-spel

Sales-in-zicht is hét salesspel, dat op een originele manier, snel en gegarandeerd haarscherp inzicht geeft in wat jullie nu kunnen doen om het salessucces te vergroten. Eerst analyseren we de kern van het probleem, voordat we doorschakelen naar de oplossing. Aan de hand van concrete vragenkaartjes en een ingenieus spelbord wordt het verband zichtbaar tussen de pijlers van succesvol ondernemen en de huidige resultaten.