• darkblurbg

Het Klantenbedrijf heeft een groot hart voor de automotive sector. Voor vele importeurs, merken, dealerbedrijven en grote dealerholdings verzorgen wij al vele jaren allerlei trainingen, workshops, verbetertrajecten en introductie-trainingsevents. Graag presenteren we hier een aantal specifieke automotive trainingen.

Leadopvolging met LEF

Welke verbeterkansen zijn er om het verkoopteam succesvoller te laten werken met leadopvolging via LEF? Naast een gedegen kennis van het systeem (expertise UnameIT) vraagt dit ook om een mindset-begeleiding en vaardigheidstrainingen van het verkoopteam (expertise het Klantenbedrijf). Daarom hebben wij voor alle dealerorganisaties die met LEF werken een speciaal programma ontwikkeld dat een positieve en commerciële boost aan het leadproces geeft.

Afleverspecialist

Meer tijd om te verkopen én betere afleveringen! Het kost best veel tijd om een auto af te leveren en dit gaat ten koste van waardevolle sales tijd. Nieuwe technieken en veiligheidssystemen maken het er niet eenvoudiger op. Wij leiden afleverspecialisten op om op klantgerichte en professionele wijze de auto uit te leggen. Belangrijkste programma-pijlers: organisatie en communicatie rond de aflevering. Zo zorgen zij ervoor dat de klant de auto volledig kent en het veiligheidspotentieel kan benutten. De afleverspecialist helpt hiermee om van klanten fans te maken!

Occasion verkoop

De occasion markt is landelijk ca. 2,5 maal zo groot als de nieuwe auto markt. Alle reden dus om dit onderdeel van de business zeer serieus te nemen. Belangrijk is, dat iedere occasionverkoper snapt aan welke ‘dashboard knoppen’ hij kan draaien (zoals sta-tijd, verkoopaantallen, marge en het binden van klanten) en wat dit betekent voor zijn eigen rol en optreden.

(PH)EV-trainingen

De automotive wereld verandert! “Cafetariamodel” is langzamerhand een meer en meer gekend begrip! Groene aandrijflijnen verkopen en onderhouden is geen “business as usual”, blijkt in de praktijk. Wij bieden diverse EV trainingen en workshops aan die werken aan de juiste EV mindset en EV vaardigheden en kennis op het gebied van commercie, communicatie en management. Wij staan voor een geïntegreerde aanpak, dus zowel focus op sales, als op service, zodat we in het hele bedrijf professionele EV ambassadeurs creëren.

Private Sales event

Een eigen sales-event is een zeer effectieve manier om hot leads in de showroom uit te nodigen. Het Klantenbedrijf is gespecialiseerd in het organiseren en aanjagen van sales-events bij dealerbedrijven, zoals het Private-Sales-Event. Dit event is exclusief voor oud klanten, die persoonlijk worden uitgenodigd met een wel heel bijzonder aanbod.

Electrifying your customer

Dit Electrifying Experience is een exclusief event voor klanten. Deze worden persoonlijk uitgenodigd voor een educatieve en inspirerende avond, met een van onze EV-specialisten als professioneel spreker.  Een eigen EV-event is een zeer effectieve manier om geïnteresseerde klanten uitgebreid te informeren over alle ins & outs van elektrisch rijden. Door deze informatieve avond worden uw klanten geïnspireerd tot het zetten van de volgende stap: het maken van een proefrit of het aanvragen van een offerte. Met als uiteindelijke doel zoveel mogelijk sales.

Dynamische receptie / direct aanname

Aandacht voor de auto van de klant is aandacht voor de klant zelf. En hoe kan dit beter, dan door dynamische receptie / direct aanname met een e-check, waarbij de service adviseur samen met de klant een ronde om de auto maakt en alle extra punten bespreekt, die de klant zelf (nog) niet heeft opgemerkt. Voor meer transparantie en omzet.

Terugroepacties

Bij een terugroepactie is het belangrijk om de bestaande klanten gerust te stellen én om de onbekende merkrijders te verleiden om (weer) klant te worden. Voor onderhoud én de aankoop van een nieuwe(re) auto. We leren de service adviseurs ervoor te zorgen, dat ze organisatorisch, commercieel én communicatief hun klanten op de juiste manier helpen.

Aanname auto

Hoe zorgen we ervoor, dat de klant zich op z’n gemak voelt? Door een gastvrije en persoonlijke ontvangst alsmede een professionele incheck (intake/aanname) van de auto. Van werkorder doornemen tot cross sales. Van controleren gegevens tot afspraken maken. Alle facetten komen aan bod en worden praktisch ingetraind.

Teruggave auto

Hoe zorgen we ervoor, dat de klant snapt waarom hij/zij moet afrekenen wat er afgerekend wordt en daar ook nog een goed gevoel bij heeft? Aan de slag met een goede uitleg van de factuur tot afscheid nemen en vragen om de 9 of 10. Maak van elke klant een ambassadeur! Alle processtappen komen aan bod en worden praktisch ingetraind.