Vloggen is echt van deze tijd en wordt steeds vaker zakelijk ingezet. We gaan aan de slag met praktische tips & tricks en werken in 5 stappen een onweerstaanbaar script uit voor de perfecte vlog. Want welke boodschap moet de kijker meekrijgen en wat wordt de call-2-action? En welke apps gebruik je daarvoor? We oefenen totdat dé perfecte vlog erop staat. Hierdoor ervaren deelnemers dat vloggen niet ingewikkeld of spannend is, maar enorm leuk om te doen als je maar eenmaal door je koudwatervrees heen bent.
Klanten bespreken hun ervaringen niet alleen met familie en vrienden, maar delen ervaringen via social media en op reviewsites. Potentiële klanten zien deze reviews uiteraard ook! Het is daarom essentieel als organisatie om interactief op deze reacties te reageren, zodat de eventuele schade beperkt blijft, vertrouwen wordt (terug)gewonnen en klachten kansen worden. Maar hoe doe je dat nou goed? Daar gaan we heel praktisch mee aan de slag tijdens de training ‘review-interacties’.
Beelden zeggen meer dan duizend woorden, ze zijn enorm belangrijk in de communicatie met je doelgroep. Want met een pakkend beeld bij je boodschap houd je sneller de aandacht van je lezer vast. Hoe breng je je verhaal over met de juiste beelden zodat de foto’s en video’s jouw verhaal versterken? Gelukkig hebben smartphones tegenwoordig een uitstekende camera en zijn er apps waarmee je snel en eenvoudig zelf visuele content kunt creëren. Maar hoe doe je dat het beste? Aan het eind van deze workshop weet je hoe je een goede foto maakt die geschikt is om zakelijk op social media te gebruiken.
Het in 2010 opgerichte Instagram groeit hard aan populariteit, in Nederland zijn er inmiddels ruim 5,6 miljoen gebruikers. Tijdens deze Instagram workshop leer je hoe je Instagram zo optimaal mogelijk zakelijk kunt inzetten. Op naar meer interactie, volgers, likes en exposure!
Consumenten delen hun mening over je organisatie online. Van complimenten tot frustraties en uit de hand gelopen discussies. Door een gedegen inzet van webcare verbeter je de klantervaring, verhoog je de klanttevredenheid en beperk je reputatieschade. Tijdens de praktische training Webcare ga je aan de slag met een eigen webcarestrategie en een helder online reactiebeleid. Zo versterk je het imago van je organisatie en reageer je effectief op berichtgeving over je merk. Na deze training zijn jullie erop gefocust om professioneel en klantgericht te reageren op online posts.
In deze training leer je over het gebruik van social media en hoe je deze het beste in kunt zetten. Welke kanalen zijn er en welke zijn geschikt voor jouw bedrijf? Wat zijn de do’s & don’ts op het gebied van Instagram en LinkedIn? Wat voor soort berichten plaats je en in welke frequentie? Welk beeld gebruik je daarbij? Na deze laagdrempelige training ben je gegarandeerd gemotiveerd om er zelf mee aan de slag te gaan.
We laten jullie inspireren en leren van andere retailers. Jullie team ervaart live de best-practices uit verschillende branches door een trendwandeling door Amsterdam. Deze trendwandeling biedt inzicht in de diverse trends en de wijze waarop daarmee door de verschillende aanbieders wordt omgegaan. We bekijken en bespreken aan de hand van een concreet marketing- of verkoopvraagstuk diverse branches. Centraal staat de aanpak van vooroplopende winkels en (lokale) ketens, zoals flagshipstores van o.a. Apple, Mini en Tesla, maar ook trendy winkels en specialiteitenzaken die inspelen op de behoeften van stadsbewoners. We bezoeken diverse winkels en concepten, we bespreken de trends en we zullen relevante ontwikkelingen toelichten die van belang zijn. Aan het einde van de wandeling bespreken we de opgedane inzichten en de ideeën die jullie hieruit meenemen voor jullie eigen uitdagingen.
Airbnb, Uber en Dropbox: het zijn alle drie bedrijven die in zeer korte tijd enorm groot zijn geworden. Hoe hebben ze dat voor elkaar gekregen, en zijn er trucs om jouw bedrijf ook sneller te laten groeien? In de training Growth Hacking ontdek je welke tools en technieken je kunt inzetten om je eigen business te laten accelereren. Ook duik je in de cases van succesvolle 'Growth Hackers' en leer je de zeven onwrikbare Growth Hacking-pijlers kennen.