• darkblurbg

Hoe kan het management zo goed mogelijk richting geven aan de organisatie, aan zichzelf, aan hun teams en zorgen dat hun mensen de talenten ten volle benutten?

De antwoorden op deze vragen staan centraal tijdens onze management programma’s, waarbij het huidige niveau, de branche en de organisatie cultuur het vertrekpunt vormen. En uiteraard de gezamenlijke gedefinieerde ambitie het eindpunt.

 

Leidinggeven in lastige tijden

Proactief gedrag binnen een team/organisatie is van dagelijks belang. We weten dat sommige medewerkers in crisistijd duidelijke eigenaarschap tonen terwijl anderen even helemaal de weg kwijt kunnen zijn omdat ze het gevoel hebben dat ze geen of weinig toegevoegde waarde hebben.

Wij helpen je om heel concreet met je eigen vragen aan de slag te gaan. We gebruiken het theoretisch kader van Covey en Arbinger en gaan samen met jou onderzoeken hoe je op dit moment de juiste keuzes kunt maken zodat je sterker met je team uit een crisis zult komen.

 

Winstgevende (sales)meeting

Vaak worden (sales)meetings wekelijk of tweewekelijks op team- of afdelingsniveau gehouden en is er sprake van een lage betrokkenheid en matig lerend karakter. Dat kan anders. Wij helpen om van de (sales)meeting letterlijk de ‘kick-off’ van de week, waarna iedereen met veel energie aan de week begint. 

 

Slagvaardige leiderschapsstijlen

De vaardigheid om je team te inspireren, coachen, sturen vanuit eigenaarschap en voorbeeldgedrag. We kijken naar de verschillende leiderschapsstijlen en welke stijlflexibiliteit en stijleffectiviteit jij als manager hebt, gekoppeld aan je taak- en mensgerichte managementvaardigheden.

 

Visie op leiderschap

De visie op- en de verwachtingen van leiderschap binnen jullie organisatie is de basis van succesvol leiderschap. Deze visie dient glashelder te zijn voor maximaal succes. Wij beginnen bij de basis. Waar ligt de lat wat er van een leidinggevende binnen jullie organisatie wordt verwacht? Qua inhoud, maar vooral qua houding & gedrag.

Vanuit deze leiderschapsvisie gaan we verder met de teams. Hoe zien de teams eruit en wat vraagt beweging in deze teams van jullie als leider? Dit vertalen we vervolgens naar competenties en concreet leiderschapsgedrag.

 

Persoonlijk leiderschap

De vaardigheid om jezelf te leiden en richting te geven. Door gebruik te maken van je kwaliteiten en talenten om je doelen te realiseren. We gaan o.a. aan de slag met de relevante factoren van persoonlijk leiderschap, zoals persoonlijke drijfveren, groei mindset technieken en het vergroten van de cirkel van invloed om de eigen gedragsverandering te stimuleren.

 

Strategiedag

Ontdek hoe een Strategiedag jullie bedrijf naar nieuwe hoogten kan tillen! Onze experts begeleiden jullie team door een inspirerende en productieve sessie vol strategische inzichten, concrete plannen en innovatieve ideeën. Samen identificeren we groeikansen, optimaliseren we processen en versterken we jullie concurrentiepositie.

Zijn jullie klaar om jullie visie om te zetten in actie en resultaten? Neem vandaag nog contact op en transformeer jullie strategie met onze unieke Strategiedag!

 

Coachend leidinggeven

Coachend leidinggeven werkt uitstekend bij onze verbetertrajecten.

We gaan aan de slag met de ondersteunende taak en motiverende rol van de leidinggevenden. Hieronder valt het begeleiden, coachen en ondersteunen van hun medewerkers. En het fungeren als aanspreekpunt bij vragen en problemen. Hierbij maken we gebruik van een trainingsacteur, waardoor praktijksituaties zo reëel mogelijk nagebootst worden, zodat de managers kunnen oefenen met succesvol gedrag.

 

Management Excellence met Insights Discovery

Vind de managementstijl die bij je past!

Tijdens deze training leren de managers zichzelf herkennen en krijgen ze inzicht hoe te managen zonder het gevoel te hebben zich in allerlei bochten te moeten wringen. Met extra aandacht voor mogelijke blinde vlekken en suggesties voor ontwikkeling. Managers ontwikkelen hierdoor razendsnel hun persoonlijke en authentieke stijl.

 

Effectieve communicatie

De vaardigheid om met behulp van de juiste communicatiestijlen en vaardigheden te zorgen voor verbinding en afstemming met je teamleden.

Tijdens deze dag sluit een trainingsacteur aan, zodat we concreet kunnen oefenen met succesvol communiceren en afstemmen. Denk hierbij aan gespreksvaardigheden ten behoeve van voortgangs-, evaluatie- feedback-, beoordelings-, plannings-, slecht nieuws-, instructie-gesprek, etc.

 

Vergroten eigenaarschap

Eigenaarschap betekent dat individuen zich betrokken voelen alsof ze persoonlijk verantwoordelijk zijn. Maar hoe meet je dit en hoe verwezenlijk je dit doel in de praktijk?

Deze training is ontworpen om je te begeleiden in het vergroten van het eigenaar schap van jouw team in 4 duidelijke fasen. Hierbij komt zowel leiderschap als eigenaarschap op een samenhangende manier aan bod.

 

Urgentiemanagement

Tijdens deze training richten we ons op specifieke momenten en situaties waarin het van belang is om af te wijken van de norm, met als doel geen zakelijke kansen te missen.

We concentreren ons op situaties waarin gemiste kansen ontstaan doordat er niet adequaat wordt ingespeeld op veranderende omstandigheden en de behoeften van de klant. Is het een incident, toeval of patroon? Hoe kan het ontstaan? Hoe kun je het herkennen? Hoe pak je het op creatieve wijze aan?