Accountmanagers zijn zelf verantwoordelijk voor het opbouwen en onderhouden van klantrelaties.
Maar hoe kan dit effectiever, efficiënter, resultaatgerichter, strategischer, empathischer en pro-actiever?
De hedendaagse accountmanager dient naast gedegen kennis van de markt, producten en diensten, ook in staat te zijn om op strategisch niveau mee te denken met klanten en de vertaalslag te maken tussen externe vraag en interne mogelijkheden. Waarom? Omdat de markt dit vraagt!
Sales-in-zicht is hét salesspel, dat op een originele manier, snel en gegarandeerd haarscherp inzicht geeft in wat jullie nu kunnen doen om het salessucces te vergroten. Eerst analyseren we de kern van het probleem, voordat we doorschakelen naar de oplossing. Aan de hand van concrete vragenkaartjes en een ingenieus spelbord wordt het verband zichtbaar tussen de pijlers van succesvol ondernemen en de huidige resultaten.
Goede acquisitie leidt altijd tot concrete afspraken. En dat is waar het om draait. Uit ervaring blijkt, dat acquisitie pas leuk wordt wanneer je succes hebt. Dus: aan de slag met een winnende mindset de juiste voorbereiding, een ambitieus doel, pakkende openingszinnen en het goed kunnen tackelen van weerstand. Op naar een volle agenda!
De accountmanagers leren invloed te hebben op de besluitvorming van de klant en ontwikkelen hun vraag-, doorvraag- en luistertechnieken, waardoor ze de commerciële gesprekstechnieken naar een hoger niveau tillen. Ze zijn daardoor in staat om op een professionele, gestructureerde wijze een verkoopgesprek te voeren.
Aan de slag met de beste aanpak voor business-to-business zaken doen op hoog niveau! Want hoe beter je snapt wat deze ondernemer of baas wil, hoe gemakkelijker het is om ideeën en aanbod gepositioneerd te krijgen. Hierdoor wordt de order conversie rate verhoogd en de benodigde salestijd verkort. Win-win!
LinkedIn wordt door ruim 7 miljoen Nederlanders gebruikt, waarvan circa 400.000 dagelijks. Het is dé manier om in contact te blijven met je zakelijke netwerk. En LinkedIn kan veel waarde toevoegen in het leggen van nieuwe contacten en het binnenhalen van nieuwe klanten. In deze training leer je hoe je nieuwe prospects selecteert, hoe je het eerste contact legt en de verbinding aangaat. Uiteraard met als basis een professioneel eigen profiel.
Hoe herken je gezichtsuitdrukkingen die in een fractie van een seconde over iemands gezicht schieten? Hoe kun je op een correctie manier de kleinste mimiek herkennen en benoemen? Profiling is gebaseerd op een wetenschappelijke methode die de micro-expressies van het gezicht in kaart heeft gebracht. Tijdens de training worden de accountmanagers zich bewust van de eigen emoties en die van de ander. Ze leren de micro-expressies te observeren en benoemen. Samen met collega’s oefenen ze meteen hoe ze dit toe kunnen passen. Bovendien kijken we wat de micro-expressies objectief betekenen en vooral natuurlijk; wat kun je ermee in de praktijk tijdens een verkoopgesprek of een onderhandeling? Hoe weet je wat de ander echt van jouw verhaal vindt?
Vloggen is echt van deze tijd en wordt steeds vaker zakelijk ingezet. We gaan aan de slag met praktische tips & tricks en werken in 5 stappen een onweerstaanbaar script uit voor de perfecte vlog. Want welke boodschap moet de kijker meekrijgen en wat wordt de call-2-action? We oefenen totdat dé perfecte vlog erop staat. Hierdoor ervaren deelnemers dat Vloggen niet ingewikkeld of spannend is, maar enorm leuk om te doen als je maar eenmaal door je koudwatervrees heen bent.
Succesvol netwerken is een ‘must’ voor accountmanagers die in business-to-business zitten. Bijvoorbeeld tijdens speciale events, meetings, beurzen of andere zakelijke gelegenheden. Voor sommigen is dit een automatisme, maar de meesten moeten dit gewoon leren, ervaren en doen. Aan de slag met jezelf doelgericht profileren en ‘functioneel opvallen’
Hoe zet je het beursteam op scherp? En hoe krijg je meer pro-activiteit en betere gesprekken, zodat er meer leads gegenereerd worden? Door een gezamenlijke focus op de beursdoelstelling. En door echt contact te maken, slimme kwalificatievragen, specifieke argumentatie technieken en al onze bewezen do’s en don’ts voor een beter beursresultaat.
Vind de acquisitie-, onderhandel- en relatiebeheerstijl die bij je past! Tijdens deze training krijgen de accountmanagers inzicht in hoe ze accounts kunnen beheren zonder het gevoel te hebben zich in allerlei bochten te moeten wringen. Ze ontwikkelen hun persoonlijke en authentieke stijl, waardoor ze effectiever zijn en sneller bouwen aan klantrelaties.