Accountmanagers zijn zelf verantwoordelijk voor het opbouwen en onderhouden van klantrelaties.
Maar hoe kan dit effectiever, efficiënter, resultaatgerichter, strategischer, empathischer en pro-actiever?
De hedendaagse accountmanager dient naast gedegen kennis van de markt, producten en diensten, ook in staat te zijn om op strategisch niveau mee te denken met klanten en de vertaalslag te maken tussen externe vraag en interne mogelijkheden. Waarom? Omdat de markt dit vraagt!
Sales-in-zicht is hét salesspel, dat op een originele manier, snel en gegarandeerd haarscherp inzicht geeft in wat jullie nu kunnen doen om het salessucces te vergroten.
Eerst analyseren we de kern van het probleem, voordat we doorschakelen naar de oplossing. Aan de hand van concrete vragenkaartjes en een ingenieus spelbord wordt het verband zichtbaar tussen de pijlers van succesvol ondernemen en de huidige resultaten.
Goede acquisitie leidt altijd tot concrete afspraken. En dat is waar het om draait. Uit ervaring blijkt, dat acquisitie pas leuk wordt wanneer je succes hebt. Dus: aan de slag met een winnende mindset de juiste voorbereiding, een ambitieus doel, pakkende openingszinnen en het goed kunnen tackelen van weerstand. Op naar een volle agenda!
De accountmanagers leren invloed te hebben op de besluitvorming van de klant en ontwikkelen hun vraag-, doorvraag- en luistertechnieken, waardoor ze de commerciële gesprekstechnieken naar een hoger niveau tillen. Ze zijn daardoor in staat om op een professionele, gestructureerde wijze een verkoopgesprek te voeren.
Aan de slag met de beste aanpak voor business-to-business zaken doen op hoog niveau! Want hoe beter je snapt wat deze ondernemer of baas wil, hoe gemakkelijker het is om ideeën en aanbod gepositioneerd te krijgen. Hierdoor wordt de order conversie rate verhoogd en de benodigde salestijd verkort. Win-win!
Een trage, lastige of stroperige markt? Kan gebeuren! Gas erbij zou je zeggen en/of (nog) slimmer werken. Maar doet je salesteam juist het tegenovergestelde? Wordt er veel geklaagd, vertraagd, uitgesteld, en allerlei redenen bedacht waarom iets toch niet lukt of zinvol is?
Dan is het tijd om je team een dag onder te dompelen in onze ‘salesflow’ training! Met een verfrissend zetje samen weer een goede richting in, vol goede moed, met zin en vertrouwen!
Als salesprofessional wil je dat de klant voor jouw producten of diensten kiest. In een veranderende markt met veel aanbod is het belangrijk om onderscheidend te zijn. Maar hoe doe je dit?
Consultative selling is een krachtige verkoopmethode op de kernbehoefte van de klant. Je leert op een positieve manier behoeftes en uitdagingen van klanten inzichtelijk te maken en hier oplossingen voor te bedenken. Je maakt je sterk voor een gelijkwaardige, co-creërende relatie. Je leert al in het verkoopgesprek zelf waarde toe te voegen, waardoor je de concurrentie ver achter je laat.
In de training 'écht verkoopsucces' gaan we dieper in op de zeven essentiële regels voor het realiseren van werkelijk succesvolle verkopen. Tijdens deze training krijgen deelnemers een grondige kennismaking met de kerninzichten en competenties die cruciaal zijn voor een succesvolle account manager. We verbreden de commerciële vaardigheden en leren deelnemers hoe ze kunnen inspelen op de behoeften van klanten, diverse verkoopstijlen kunnen hanteren en de juiste sfeer kunnen creëren.
Succesvol netwerken is een ‘must’ voor accountmanagers die in business-to-business zitten. Bijvoorbeeld tijdens speciale events, meetings, beurzen of andere zakelijke gelegenheden. Voor sommigen is dit een automatisme, maar de meesten moeten dit gewoon leren, ervaren en doen. Aan de slag met jezelf doelgericht profileren en ‘functioneel opvallen’.
Hoe zet je het beursteam op scherp? En hoe krijg je meer pro-activiteit en betere gesprekken, zodat er meer leads gegenereerd worden?
Door een gezamenlijke focus op de beursdoelstelling. En door echt contact te maken, slimme kwalificatievragen, specifieke argumentatie technieken en al onze bewezen do’s en don’ts voor een beter beursresultaat.
Vind de acquisitie-, onderhandel- en relatiebeheerstijl die bij je past! Tijdens deze training krijgen de accountmanagers inzicht in hoe ze accounts kunnen beheren zonder het gevoel te hebben zich in allerlei bochten te moeten wringen. Ze ontwikkelen hun persoonlijke en authentieke stijl, waardoor ze effectiever zijn en sneller bouwen aan klantrelaties.