‘Nu kunnen we de gehele automotive & mobiliteitsbranche als gespecialiseerd learning & development partner volledig ontzorgen’
Dordrecht, 1 november 2022
Het internationaal opererende TTA heeft na een intensieve periode van succesvol samenwerken met het Klantenbedrijf per 1 november 2022 het volledige Klantenbedrijf overgenomen.
Het Klantenbedrijf is specialist op het gebied van management-, sales-, marketing- en servicetrainingen. Directeur Josephine Spaan verhuist met haar bedrijf mee naar TTA en verheugt zich op de samenwerking met haar nieuwe collega’s: “TTA is een grote en gerenommeerde speler met dezelfde waarden en drive. Door onze expertise te bundelen ontstaat er een knowhow waarmee we deze hele branche kunnen ontzorgen.”
Door deze overname kunnen we alle mogelijke technische-, product-, EV- én soft skills trainingen (o.a. commercie, klantbeleving, merkbeleving, management, etc.) aanbieden ten behoeve van de gehele automotive- en mobiliteitsbranche.
In ontwikkeling
Die branche is de laatste jaren enorm in ontwikkeling. Een van de veranderingen is dat product en techniek enerzijds niet meer los te koppelen zijn van de commercie anderzijds. Autobedrijven veranderen in mobiliteitscentra, waarbij de elektrificatie en andere duurzame toepassingen alsmede nieuwe mobiliteitsconcepten zoals smart mobility om nieuwe Learning & Development oplossingen vragen.
Josephine: “Technische en commerciële trainingen gaan daardoor hand in hand. Natuurlijk is iedere verkoper op zoek naar een ‘ja’ van de klant maar diezelfde klant moet wel happy blijven. Om op het gebied van klanttevredenheid dus optimaal te scoren, moet de organisatie dus staan als een huis en dient de knowhow van alle medewerkers in de volle breedte altijd up-to-date te zijn. Dat hele trainingsscala kunnen TTA en het Klantenbedrijf nu samen aanbieden.”
One-stop-shoppingmodel
Robbert d’Hont is algemeen directeur van TTA. Hij volgt de ontwikkelingen op het gebied van automotive en mobility natuurlijk op de voet. “Wij zien dat in de snel veranderende wereld van mobiliteit het zeer belangrijk is om de laatste technische ontwikkelingen net zo snel in het service- als in het verkoopkanaal terecht te laten komen”, vertelt hij. “het Klantenbedrijf, dat qua cultuur en kernwaarden uitstekend bij TTA past, beschikt naast een 3-persoons backoffice over 15 zeer ervaren trainers. Met hen vergroten we onze slagkracht en flexibiliteit om zo de best mogelijke oplossingen aan onze klanten te kunnen bieden en nu dus zelfs in een one-stop-shopping model. We kijken ernaar uit om met deze professionals samen te werken.”