• darkblurbg
  • darkblurbg

Vloggen

Vloggen is echt van deze tijd en wordt steeds vaker zakelijk ingezet. We gaan aan de slag met praktische tips & tricks en werken in 5 stappen een onweerstaanbaar script uit voor de perfecte vlog. Want welke boodschap moet de kijker meekrijgen en wat wordt de call-2-action? We oefenen totdat dé perfecte vlog erop staat. Hierdoor ervaren deelnemers dat Vloggen niet ingewikkeld of spannend is, maar enorm leuk om te doen als je maar eenmaal door je koudwatervrees heen bent.

 

Review-interacties

Klanten bespreken hun ervaringen niet alleen met familie en vrienden, maar delen ervaringen via social media en op reviewsites. Potentiële klanten zien deze reviews uiteraard ook! Het is daarom essentieel als organisatie om interactief op deze reacties te reageren, zodat de eventuele schade beperkt blijft, vertrouwen wordt (terug)gewonnen en klachten kansen worden. Maar hoe doe je dat nou goed? Daar gaan we heel praktisch mee aan de slag tijdens de training ‘review-interacties’.

 

Webcare

Consumenten delen hun mening over je organisatie online. Van complimenten tot frustraties en uit de hand gelopen discussies. Door een gedegen inzet van webcare verbeter je de klantervaring, verhoog je de klanttevredenheid en beperk je reputatieschade. Tijdens de praktische training Webcare ga je aan de slag met een eigen webcarestrategie en een helder online reactiebeleid. Zo versterk je het imago van je organisatie en reageer je effectief op berichtgeving over je merk. Na deze training zijn jullie erop gefocust om professioneel en klantgericht te reageren op online posts.


Marketing strategie

We bediscussiëren samen de vragen als wat is de positionering van het bedrijf en is dat verbijzonderd voor doelgroepen? Wie zijn de beste klantengroepen en waarom? Hoe worden die klantengroepen nu bereikt en hoe succesvol is dat? Wat is de rol van de website? Hoe is de verhouding on en offline? En wat is de bedrijfsdoelstelling? Elke vraag levert een puzzelstukje van de strategie, die we gedurende de discussie samen leggen. Zo worden witte vlekken vanzelf helder. Bovendien kunnen we strategie concreet maken, waardoor het geen abstract begrip meer is, maar de leidraad voor het werk.


Marketing analytics

De bedrijfsdoelstelling worden omgewerkt tot doelen voor marketing communicatie en een bijbehorende cijfermatige pijplijn van campagnes en acties. Na de introductie van de methode gaan we aan de slag met alle verzamelde data en bewerkte spreadsheets. De analytics worden mogelijk door het interpreteren van data en het omzetten naar de cijfermatige pijplijn planning.


Marketing acties

Vanuit de Customer journey gaan we campagnes invoegen in de planning. Dit betekent eerst mapping van de touchpoints en het vaststellen van de indicatoren. Deze werken we vervolgens om naar campagnes/acties waarmee we aan een deel van de targets in de pijplijn kunnen voldoen.

Marketing content strategie

Voor het uitvoeren van alle campagnes (cross mediaal) maken we redactiekalender: verdelen van beschikbare uren over on en offline kanalen, gebaseerd op de bijdrage aan het target en het opzetten van de kalender op basis van tijd/doelgroep/kanaal. We brainstormen over de nieuwswaarde: met welke content kunnen we de kalender vullen, op zo’n manier dat we vooruitwerken en daardoor tijd overhouden voor analytics en bijstellingen. En we bespreken hoe we dit kunnen verankeren in de organisatie: hoe kunnen we de toevoer van informatie voor campagnes automatiseren of anderszins zekeren?


Social media plan

Van te voren doen we eerst een scan van de huidige performance. Deze scan wordt besproken en er volgt een overview met pros en cons van alle mogelijke kanalen, waardoor er een gefundeerde keuze gemaakt kan worden. Deze uitkomsten werken we samen om naar campagnes/acties.